Regėjimo atstatymas

lapkričio 9, 2012 in Sveikatingumas

Akių pratimai pagal V.Beitsą

Baigęs medicinos institutą V. Beitsas penkis metus pradirbo akių gydytoju ir nusivylė savo darbo vaisiais. Visų jo pacientų, kuriems Beitsas išrašė akinius, regėjimas pablogėjo. Beitsas ėmė ieškoti priežasčių. Jis 30 metų tyrė žmogaus akis. Po ilgų tyrinėjimų jis pasiūlė paprastais pratimais įtemptus akies raumenis atlaisvinti, o susilpnėjusius raumenis sustiprinti. Ir raumenys patys pastatys akį į savo vietą.

Beitso metodas ne medicininis. Tai psichologinis – pedagoginis metodas. Ir visame pasaulyje Beitso metodu užsiima ne gydytojai okulistai, bet pedagogai ir psichologai. Šiame metode nieko nereikia gydyti, čia reikia žmogų išmokyti. Akys toks pat organas kaip ir visi kiti žmogaus organai ir jomis reikia rūpintis, prižiūrėti, pailsinti.

Taigi pratimus, apie kuriuos kalbėsime, reikia daryti prieš valgį! Visi pratimai daromi be akinių.

Atsipalaidavimo pratimai akims

Beitso metodikos pagrindą sudaro atsipalaidavimo pratimai. Tai išplaukia iš jo atrastų regėjimo sutrikimo priežasčių. Primenu, kad žmogus blogai mato, nesvarbu ar jis trumparegis, ar toliaregis, ar astigmatikas, ar žvairas, todėl, kad kai kurie akies obuolį judinantys raumenys yra perdaug įtempti.

Kita priežastis kodėl taip svarbūs yra atsipalaidavimo pratimai yra ta, kad regėjimas tik 10% procentų yra fizinis procesas, o 90% yra psichinis procesas. Beitsas nustatė, kad jei žmogaus psichika yra įsitempusi, jo regėjimas pablogėja, nesvarbu, kad šiaip jis mato gerai.

Mirksėjimas

Sveika akis dažnai mirksi. Dėka mirksėjimo akys yra nuolat sutepamos akių skysčiu. Ašaros ne tik sutepa, bet dezinfekuoja akis, apsaugo nuo mikrobų ir dulkių, kurių visada yra ore. Pagal ašarų sūrumą galima nustatyti ar sergi diabetu. Mirksėjimas taipogi suteikia poilsį nuolat dirbančioms tinklainės nervų ląstelėms, ir padeda atstatyti jų darbingumą. Mirksint atsipalaiduoja akį judinantys raumenys.

Akių ilsinimas

Paprasčiausias būdas leisti akims pailsėti, tai užsimerkti ir pabūti ilgiau ar mažiau užsimerkus įsivaizduojant ką nors malonaus. Kai žmogus mąsto apie malonius dalykus, jis atsipalaiduoja.

Tai tarsi greitoji pagalba akims. Ja reikia naudotis kuo dažniau. Akys jums atsidėkos už tas poilsio minutes. Leisdami akims pailsėti, jus neprarasite darbo laiko – juk su atsipalaidavusia psichika ir akimis jūs dirbsite žymiai greičiau ir efektyviau.


Palmingas

Dar labiau akys atsipalaiduoja, jei ne tik užsimerksime, bet akis dar pridengsime delnais. Tada į akis visai nepatenka šviesos. Tai palmingas nuo angliško žodžio palm [pa:m] – delnas. Lietuviškai – delninimas. Apie delnų savybę gydyti… Ką matote kai uždengiate akis delnais? Jei kažką matote, reiškia akys yra įtemptos.

Palmingą galima daryti nors ištisą dieną, jo niekada nebus per daug. Kitų pratimų, kuriuos parodysiu, daryti daug negalima. Yra atvejai kai tų pratimų negalima daryti: Jeigu praėjo mažiau kaip pusmetis po operacijos ir antras atvejis, jei yra atsiknojusi tinklainė. O palmingą galima daryti visiems ir labai naudinga.

Pradedant daryti palmingą reikia akims padėkoti ir sakyti joms gerus žodžius: akelės mano gerosios, mano akelės ilsisi, kiekvieną dieną mano akys mato vis geriau ir geriau, akių raumenys atsipalaiduoja. Trumparegiai įsivaizduoja kaip jų skersiniai akių raumenys atsipalaiduoja, o išilginiai įsitempia ir akys darosi apvalios ir mato toli be jokių akinių. O toliaregiai įsivaizduoja, kad atsipalaiduoja jų išilginiai akių raumenys ir leidžia akims pailgėti, o skersiniai akį suspaudžia: akis ima panašėti į agurką ir gerai mato arti be akinių.

Atsipalaiduoja tinklainė, atsipalaiduoja šviesai jautrios ląstelės: kolbelės ir lazdelės. Atsipalaiduoja regėjimo nervo ląstelės, atsipalaiduoja regėjimo analizatorius smegenyse. Atsipalaiduoja visa regėjimo sistema. Palmingo metu Beitsas pataria įsivaizduoti kažką juodą, labai labai, vientisai juodą… Kiti pataria prisiminti ar įsivaizduoti kažką malonaus…

Išėjimas iš palmingo: tris kartus stipriau užmerkiame ir atpalaiduojame akis. Delnus nuimame, bet akys tebėra užmerktos. Nosimi parašome keletą raidžių: A, B, M, S… , pirštais švelniai perbraukiame per akis ir atsimerkiame mirksėdami.

Posūkiai

Posūkiai skirti atsipalaidavimui. Galėsite įsitikinti, kad posūkiai gerina regėjimą, naikina nuovargį ir nemalonius pojūčius.

Pirmiausia meškos lingavimai, perkeliant svorį nuo vienos kojos ant kitos. Šis pratimas teigiamai veikia ne tik blogai, bet gerai reginčias akis. Šį pratimą Beitsas nukopijavo iš stambių gyvūnų zoologijos sode…. Kodėl jie linguoja? – taip jie atpalaiduoja savo psichiką.

Akys mato judėdamos. Sveika akis apžiūrinėdama daiktus visada juda. Nervai judinantys akių raumenis periodiškai sudirginami. Akys nesugeba ilgiau nei sekundė sustoti ties vienu tašku erdvėje. Jei žmogus stengiasi akys išlaikyti ilgiau, akys įsitempia ir regėjimas blogėja

Didieji posūkiai. Šį pratimą Beitsas nusižiūrėjo pas vaikus. Vaikai nuolat sukinėjasi, sukasi… Atliekant posūkius akys atmerktos. Atliekama po 50- 60 posūkių. Vaizdas ir daiktai su įvairiu greičiu praplaukia prieš akis. Labai svarbu, kad atliekant posūkius nesistengtumėte gerai matyti prabėgančius daiktus. Tiktai žiūrėkite, bet nesistenkite matyti.

Šiuos pratimus reikia gerai išmokti, nes jie į eina į kitus dar sudėtingesnius soliarizacijos pratimus.

Posūkiai ypač naudingi tiems, kurių akys nepailsi miego metu. Žmogus žiūri ir mato netgi sapnuodamas. Atlikite šį pratimą eidami miegoti ir po prabudimo, po 100 kartų. Nors sugaišite apie tris minutes, rezultatai jus nustebins.

Atliekant šį pratimai stuburas išlieka lankstus, normalizuojasi vidinių organų ir nervų sistemos funkcinės būsenos. Bet svarbiausia, kad posūkiai aktyvina akies nervų vibraciją.

Atlikdami šį pratimą neužmirškite, kad treniruojate ne kūną, o regėjimą, akis reikia atpalaiduoti. Posūkius atlikite minkštai, ritmingai, be įtampos. Kai dirba raumenys, nervai nurimsta.

Taigi kokia yra Beitso metodo esmė? Galima pasakyti penkiais žodžiais:

Įtemptus raumenis atpalaiduoti, o silpnus – sustiprinti.

Informacijos šaltinis: www.see.active.by

(C) Šiame straipsnyje pateikta informacija skirta bendram susipažinimui. Už informacijos autentiškumą atsako straipsnio autorius, tačiau neatsako už patirtą žalą kilusią pasinaudojus svetainėje pateikta medžiaga. Atsakomybė pilnai tenka informacijos vartotojui. Prieš pradedant praktiškai taikyti aprašytus žmogaus kūno sveikatos atstatymo ir tolimesnės sveikos gyvensenos būdus, rekomenduojame pasitarti su šeimos gydytoju.